Kontakt i zamówienia: +48 519 088 028 lub +48 884 848 962
Od 2009 roku dbamy o Wasze zdrowie i kondycję
Udzielamy RABATÓW dla stałych klientów.
Zamów pakiet próbny i przetestuj nasze usługi!

Dieta dla nadciśnieniowca i osób z wysokim poziomem cholesterolu

Gdy nasze ciało zaczyna zawodzić, warto pomyśleć nie tylko o udaniu się do lekarza i dobraniu odpowiedniego leczenia, ale także o zmianie żywienia pod nowe wymagania i potrzeby naszego organizmu. Zarówno dieta dla osób z podwyższonym ciśnieniem, jak i dieta dla osób z wysokim poziomem cholesterolu mają na celu nie tylko potencjalną redukcję wagi, ale przede wszystkim dostarczenie odpowiednich substancji odżywczych, aby nasze ciało mogło choć częściowo poradzić sobie z powstałym problemem. Odpowiednio dobrany, specjalny plan żywieniowy jest szczególnie skuteczny wtedy, gdy łączy się z odpowiednimi, regularnie przyjmowanymi lekami i dostosowaną do naszych możliwości aktywnością fizyczną. Dieta dla nadciśnieniowca Nadciśnienie może prowadzić m.in. do znaczących osłabień naczyń krwionośnych, przerostu lewej komory serca i uszkodzenia układu naczyniowego nerek. Podobnie jak w wypadku cholesterolu, także i tutaj możemy dużo zdziałać poprzez zmianę nawyków żywieniowych. Dieta dla osób z podwyższonym ciśnieniem to przede wszystkim ograniczenie spożycia soli. Na cenzurowanym powinny znaleźć się także “białe” produkty: pieczywo, makarony, ryż (zamiast zwykłego możemy używać basmati) i drobnoziarniste kasze. Warto również zmniejszyć ilość spożywanych żółtek jaj. Dzięki takim ograniczeniom i odpowiednio przepisanym lekom jesteśmy w stanie istotnie kontrolować swoją przypadłość, a także zupełnie normalnie funkcjonować. Istnieją również takie produkty, których dieta dla osób z podwyższonym ciśnieniem nie toleruje w ogóle i są to głównie pełnotłuste przetwory mleczne, pełne mleko, tłuste mięsa i wędliny, wędzone ryby i wszelkiego rodzaju dania instant. Z drugiej strony to, na co powinniśmy zwrócić uwagę, to oczywiście warzywa, zdrowe tłuszcze, pestki i niektóre owoce, jak na przykład żurawina, aronia czy cytryna, które mają zdolność wspomagania obniżenia ciśnienia tętniczego krwi. Warto zwracać uwagę na warzywa z dużą zawartością potasu, ponieważ to dzięki niemu można obniżyć ciśnienie skurczowe i rozkurczowe serca. Dieta dla osób z wysokim poziomem cholesterolu Cholesterol to związek organiczny z grupy steroidów, krążący w naszej krwi. Dzieli się na frakcje: LDL, czyli ta, której im mniej, tym lepiej oraz HDL, czyli tzw. dobry cholesterol. Im więcej HDL mamy we krwi, tym lepiej dla naszego zdrowia. Z kolei nadmiar frakcji LDL może prowadzić do zaburzeń gospodarki lipidowej, sprzyja np. wzrostowi poziomu trójglicerydów we krwi. Dodatkowo wysoki poziom złego cholesterolu może już sam w sobie prowadzić do poważnych schorzeń, jak choroba wieńcowa czy miażdżyca. Z tego powodu powinniśmy regularnie, co najmniej raz w roku, przeprowadzać badanie krwi i sprawdzać, czy mieścimy się w normie. Ale co zrobić, gdy już teraz mamy problem z wysokim poziomem tego związku we krwi? Przede wszystkim otrzymamy odpowiednie leki, jednak żeby wzmocnić ich działanie powinniśmy także zmienić sposób żywienia. Wskazane jest zwiększenie spożycia warzyw, pestek i produktów o dużej zawartości błonnika, natomiast zdecydowanie powinniśmy unikać pokarmów bardzo tłustych i “ciężkich”, jak na przykład niektóre rodzaje mięs, podroby, fast foody, duże ilości słodyczy czy solonych przekąsek. Oczywiście nie warto całkiem rezygnować z produktów odzwierzęcych, ponieważ zawierają w sobie potrzebne nam substancje (żelazo, niektóre aminokwasy), jednak należy ograniczać ich spożycie i skupiać się na produktach chudych. Jeżeli połączymy taki tryb żywienia z aktywnością sportową, bardzo szybko odczujemy różnicę, a wyniki badań również ulegną poprawie.