Kontakt i zamówienia: +48 519 088 028 lub +48 884 848 962
Od 2009 roku dbamy o Wasze zdrowie i kondycję
Udzielamy RABATÓW dla stałych klientów.
Zamów pakiet próbny i przetestuj nasze usługi!

Dieta Dash

Niewątpliwie obecnie chorujemy na wiele chorób cywilizacyjnych. Na czele tej listy, znajdują się takie choroby jak nadciśnienie czy też zbyt wysoki poziom cholesterolu. Oczywiście możemy walczyć z tymi chorobami za pomocą lekarstw, jednak znacznie lepiej i zdrowiej będzie oprzeć leczenie na diecie. Amerykańscy naukowcy opracowali specjalną dietę, która jest skierowana do osób z takimi właśnie problemami. Jest to dieta Dash. Ta dieta to ważny krok w kierunku leczenie nadciśnienia. Co bardzo ważne, nie jest ona związana z ograniczaniem spożywania kalorii a jedynie ze zmianą sposobu odżywiania. Stosując kilka zmian w naszym codziennym odżywianiu, większość z nas może szybko zauważyć pozytywne efekty zmian. Oprócz tego że dieta Dash pomaga szybko i naturalnie obniżyć ciśnienie i poziom cholesterolu we krwi, to dodatkowo jej zalety odczują osoby chorująca na cukrzycę. Dieta Dash nie ma być w zamyśle dietą odchudzającą a dietą dla zdrowia, dlatego jej limit wynosi dwa tysiące kalorii. W tej diecie należy zrezygnować z wysoko przetworzonych produktów, wędlin oraz unikać potraw wędzonych. Należy unikać soli. Co można jeść. Ograniczyć należy spożycie soli do 5-6 gramów dziennie, dlatego warto czytać etykiety i sprawdzać zawartość soli. Jeżeli jemy chleb niech to będzie chleb razowy. Warzywa i owoce są niezbędnym elementem w diecie, powinniśmy przyjmować minimum 4 porcje. Szklanka soku to też porcja. Kolejnym ważnym elementem jest białko. Każdego dnia powinniśmy przyjmować do 3 porcji chudego mleka, jogurtów czy też twarogu. W diecie powinniśmy znaleźć miejsce dla warzyw jak fasola, soja, soczewica i groch. Tłuszcze zwierzęce zamień na tłuszcze roślinne, najlepiej jak to będzie oliwa z oliwek, ewentualnie olej rzepakowy. Powinniśmy zrezygnować z deserów i słodkich przekąsek, ponieważ bardzo często zawierają one w sobie niezmiernie niezdrowe dla naszego serca tłuszcze trans. Jeżeli już musimy mieć coś słodkiego, niech to będzie sorbet owocowy. Zaletą diety jest to że jest ona zbilansowana a co za tym idzie, możemy ją stosować przez długi czas.